אפיון וחווית משתמש


מחקר מקדים זה לא משחק
כנראה שאי אפשר לאפיין לפני שמבצעים מחקר שוק.
מחקר שוק יכול להיות מאוד מורכב ומצד שני מחקר מצומצם יותר, זה כמובן תלוי במוצר, בדרישות ובתקציב.
במחקר שוק נזהה התנהגות של מוצר המתחרים, חוזקות וחולשות המוצרים וכך נגיע למסקנות איך לבדל את המוצר שלנו ולעשות מוצר טוב יותר משל המתחרה עם חווית משתמש. זה על קצה המזלג, כי ברשותנו כלים רבים של מחקר שוק לעומקו ולרוחבו של המחקר עם ניסיון של שנים.

צריך לדעת לאפיין
אם תחשבו על זה, מאפיין צריך להכיר לעומק את המוצר ואת המשתמשים שלו, בכדי שיוכל לתכנן
את המוצר בדרך הטובה ביותר, לתכנן את המטרות הראשיות והמשניות ואיך להיות יצירתי וליצור ערכים נוספים שאין למתחרים שלנו. כמובן שזה מאוד תלוי מה השירות/המוצר.
המטרה היא לתת למשתמשים ערכים נוספים, חווית משתמש גבוהה, יכולת שמישות ותפעול בזמן הקצר ביותר.

המאפיין הוא הארכיטקט
אפיון יסודי וברור יעזור מאוד למעצב ולמתכנת. חשוב מזאת, האפיון אמור לסגור כל פינה במוצר,
לאפשר ניווט נכון ולחסוך אי נעימויות בסגירת המוצר, לתת פונקציונאליות מרבית וכמובן לחסוך הרבה כסף וכאבי ראש בהווה ובעתיד לחברה/לקוח.

כל מוצר הוא אתגר לא קטן לפיצוח שמרגש אותנו כל פעם מחדש.